måndag 25 augusti 2014

Spänning i luften

Nu börjar det pratas - ja, om oss alltså. Vad gör ni? Hur långt har ni kommit? Ska alla vara med eller?
Ja, som svar på fråga ett svarar jag att vi i gruppen har träffats för första gången och magkänslan är god. Digitalisering i skolan i Bjuv kommer inte handla om "en till en", utan det kommer handla om pedagogik. Den känslan följde med mig hem och förstärks när jag pratar med andra nyfikna som inte ingår i vår lilla grupp. Det pirrar också lite i magen, för vad har vi egentligen satt igång med tanke på vårt unika utgångsläge? Vilka effekter följer på detta? Som svar på fråga två - inte särskilt långt förutom att vi är eniga om att vi pratar just pedagogik och inte pengar ( parentes: NÄTVERK!!! ). Och, ja, alla ska ju med - till slut, det är ett givet mål.
Vi bestämde att ha en gemensam blogg i gruppen. Det känns klokt, för vi är lite röriga och inte helt uppdaterade... Jag kommer nog fortsätta skriva här också, har jag väl kommit igång får jag ju fortsätta. Det kan ju bli vad som  helst. Hur som helst är det kul att utmana sin trygghetszon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar